Making friends.

6 oktober 2013 - Colmenar Viejo, Spanje

Hola lieve mensen,

Ik ben al weer een week verder dus hier weer even een update met hoe het gaat.

Deze week was vrij normaal. Ik heb mijn ritme al goed te pakken! School blijft saai maar dat is normaal. :) Maar gelukkig heb ik mijn creativiteit nog, dus ik verveel me niet op school, want elke les ben ik wel aan het tekenen. Mama stuurt me als het goed is wat woordenboeken op dus als ik die heb kan ik ook in mijn lessen Spaans proberen te leren. Ik denk dat dat beter is al alleen maar tekenen. Ik ben hier ten slotte om de taal te leren. Op zich gaat het wel al goed, ik ken al een paar woordjes en kan ze met heel veel moeite toch wel een beetje verstaan.

Afgelopen dinsdag had ik ook mijn eerste salsa les. Ik had er heel erg naar uitgekeken en was blij dat het eindelijk begon. Maar toen ik daar aankwam, samen met Maddalena, waren wij een van de weinige jonge meiden. Ik denk dat de groep bestaat uit zo'n 12 personen, met een gemiddelde leeftijd rond de 40 of zo. Dus toen bedacht ik me wel even of ik een goede keus had gemaakt. Maar zodra we begonnen met de les vond ik het al leuk. Dus de danssoort vind ik geweldig, ook al moet je soms dus met zo'n oud mens dansen. :) De salsa dansles was dus een GOEDE KEUS! En Maddalena vind het ook erg leuk, dus we hebben veel lol samen. :)

De rest van de week heb ik niet veel speciaals gedaan alleen dit weekend.

Vrijdag had ik met een meisje uit mijn klas afgesproken, samen met haar broer en Maddalena gingen we naar de kebab. Als ze hier zeggen we gaan uit, dan gaan we dus ergens eten. Want ik dacht dat we gewoon ergens gingen zitten en wat gingen drinken of ergens rond gingen hangen, maar dat was niet zo. :) Maar het was heel erg leuk en het meisje Marta en haar broer zijn heel erg aardig, dus ik hoop dat we vaker leuke dingen gaan doen. :)

Zaterdag, gisteren, ging ik voor het eerst skypen met mijn vriendinnetjes! Jammer genoeg was het een korte skyp-sessie omdat we even een wandeling gingen maken. Maar het was fijn om ze even gezien te hebben, en natuurlijk gesproken. Na een middag niets doen en het eten van octopus (nee ik heb dat niet gegeten hoor!) ging ik samen met het 'Nederlandse' meisje en haar vrienden naar Madrid.

MADRID IS GEWOON NIET IN EEN WOORD TE BESCHRIJVEN! :))))))

Mardrid is geweldig, mooi, super! Ik kan er niet genoeg woorden voor verzinnen. Er zijn heel veel mensen op straat en allemaal zo verschillend. Je ziet mensen met roze haar, groen haar, zwarte mensen, blanke mensen, met naveltruitjes, met kniekousen, met neusringen. Je kunt het zo gek niet bedenken en het loopt daar rond. Ook is er erg veel entertainment op straat. Het enigste nadeel is dat je niet echt goed kunt genieten van alles om je heen, want je moet voortdurend op je tas letten.

Maar ik ging dus met het meisje dat Nederlands spreek, genaamd Marisa, en haar vrienden naar Madrid. We gingen met de trein, het uitzicht vanuit de trein alleen al was super mooi. Want je gaat dwars door het landschap met overal om je heen bergen. Maar toen we aankwamen op Plaza del Sol gingen we eerst een beetje rond lopen. We keken naar de entertainment die er was. Zo zag ik ook heel even ons pap, die met zijn hoofd op een poppenlichaam zat! ;) De foto van deze man volgt nog. Ook zijn we even door de winkelstraat gelopen waar je echt alle winkels kunt vinden die je maar kan bedanken. Zoals Calvin Klein,  Levi's, Gucci, Prada, Dolce & Cabana, Real Madrid store...... echt ALLES kun je daar vinden! Na het zien van die winkeltjes gingen we door een straat waar alle prostituees staan. Net zoiets als de RED ZONE in Amsterdam dus. Alleen hier staan er gewoon een paar te sexy geklede vrouwen tegen een boom aan te hangen en op een kauwgom te knauwen. Dus niet zo spectaculair dus! ;)

Na al dat lopen gingen we naar een bar waar je waterpijp kon roken. NEEEEEEEEEE, mensen, wees maar niet bang, ik doe zoiets stoms niet, en daar heb ik een hele goede reden voor!!!!! Na een tijdje daar gezeten te hebben gingen we iets eten. Wat voor mij nog steeds raar blijft, te bedenken dat ik gisteren om 11 uur nog 3 stukken pizza naar binnen heb zitten te werken. :) Na het eten was het tijd om naar huis te gaan.

Gisteren was echt een supergave avond. En ik ga zeker nog vaker naar Madrid, want Madrid kun je niet gezien hebben in een paar keer. Dit vind ik dus super aan dit jaar, dit jaar kan ik zeggen dat ik heel dichtbij een BIG CITY woon! :)

Nou mensen dit was het dan wel weer voor deze week. Ik ben dus goed op weg om overal vriendjes en vriendinnetjes te maken. Nu hopen dat het ook echt vriendschappen worden. Maar zoals ons mam dat dan zegt, dat heeft tijd nodig Danique! ;)

Nou ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhaaltje en een tip kan ik jullie geven. MADRID IS ECHT DE MOEITE WAARD! Dus als je nog op zoek bent naar een vakantie plek, ga een keertje naar Madrid. ;)

Nou tot de volgende keer maar weer,

XXXX

P.S. Er staan nieuwe foto's op van 2 weken geleden. Foto's van Madrid heb ik niet echt want mijn camera was leeg, alweer. Maar die komen nog wel een keertje.

P.S.S. HAPPY BIRTHDAY AMY!

1. Patricia Sliepenbeek:
    6 oktober 2013
    Lieve Danique,
    Ik herinner me nog mijn eerste 3 maanden in Frankrijk. Ik verstond ook bijna niets. Beetje bij beetje, ga je meer begrijpen en voor je het weet, versta je alles. Alles komt goed Danique. Genietse. Zonnige groetjes uit Mexico.
  2. Yvonne Kwinten:
    7 oktober 2013
    Naar die foto van je pappie ben ik benieuwd!;-))
  3. Louisa Tops:
    7 oktober 2013
    en ook bedankt he..!! oude mensen..hihihihi!! Weer n leuk verhaal om te lezen!! Madrid is dus leuk. Altijd goed om te weten! Wij houden zooooo van Spanje..zucht.. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! groetjes uit Bladel