Last week

29 september 2013 - Colmenar Viejo, Spanje

Hey Lieve mensen,

Hier weer even een laatste update vanuit het vandaag niet zo warme Spanje.

Na een skypsessie met mama en papa op woensdag dacht ik er donderdag weer met goede moed tegen aan te kunnen. Ik hoopte op een goede dag maar die verliep al snel heeeeel anders. Want Cristina zei de eerste keer dat ik met de bus ging dat ik alle bussen kon nemen die ik wilde. Dus toen ik donderdag bij de bushalte stond pakte ik de eerste bus die aankwam, waarop stond dat die naar San Agustin ging. Alle andere dagen had ik ook de eerste bus gepakt die aankwam en die bracht me ook altijd netjes naar school. Maar deze bus nam een hele andere weg. Deze bus ging helemaal niet naar mijn school, deze ging naar een dorpje verderop. Dus daar zat ik dan, in de verkeerde bus! :S Ik was een beetje in paniek maar met mijn gezonde verstand belde ik Cristina op en die zei dat ik gewoon uit moest stappen bij de eerst volgende halte en dan zou zij me daar op komen halen. Dus mensen, maak je geen zorgen het is allemaal goed gekomen. Ik had wel het eerste lesuur van school gemist maar oké. Ik bekijk het maar van de positieve kant en kan wel mooi zeggen dat ik ooit in San Agustin ben geweest. :) Dus na niet zo'n goed begin van de dag heb ik toch hoop gehouden en heb ik toch een goede dag gehad.

Waar ik al de hele week erg naar uitkeek was de vrijdag. Want zoals jullie misschien al hadden gelezen in mijn vorige verhaal ging ik een Nederlands gezin ontmoeten. Na school ging ik met het meisje mee wat ik vorige week vrijdag ontmoet had op school. Samen met Sofia liep ik naar haar huis. Ik was erg benieuwd waar ze woonden en ik vond het toch wel een beetje spannend om haar familie te gaan ontmoeten. Maar toen ik aankwam bij het huis was dat al snel over, want ik voel me toch meer op mijn gemak als ik gewoon Nederlands kan praten. De hele familie was zo aardig! :) En de zus van Sofia, hoe even oud is als mij, zij meteen dat ik wel een keer met haar en haar vrienden mee naar Madrid kon. En dat ze het juist heel leuk vond om mij over bij te betrekken. Daar was ik natuuuuuuurlijk super blij mee! Want dat betekent dat ik nog meer mensen ga leren kennen. Maar na heel veel met hun gekletst te hebben, hun zwembad te hebben gezien en na wat spelletjes spelen ging ik weer naar huis.

Mijn vrijdag kon dus niet meer stuk, ook al was er niemand thuis toen ik in de regendruppels aankwam lopen. Want ik heb een fantastische familie leren kennen waar ik in deze tijd altijd welkom ben.

Gisteren was een saai dagje, het was de eerste dag dat het echt flink regende en daarom hebben we de hele dag op de bank voor de tv gezeten. Wij hadden alleen 's avonds iets afgesproken met een meisje wat in Maddalena's klas zit. Maar voor dat ik haar ging ontmoeten gingen we toch nog even naar het winkelcentrum, waar ik mijn eerste aanwinst binnen heb gesleept! :) Mijn nieuwe winterjas. En ja mensen, hier hebben we ook gewoon een winterjas nodig. Na het shoppen gingen we naar de MacDonalds om daar het meisje en haar tweeling broer te ontmoeten. Ik kan er maar een ding over zeggen, ze zijn super aardig ook al kan ik niet alles wat ze zeggen verstaan. Wat ik wel weet is dat ik hoop dat we vaker dingen gaan doen, maar ik weet bijna zeker dat dat wel gaat gebeuren. Na toch een leuke avond zaten we dan eindelijk op de bank.

Maar wacht, we gingen toch nog iets doen, ook al was het al half 12 en waren we moe. Cristina en een vriendin van haar, Marta, Maddalena en ik gingen naar een paar dorpjes verderop. Ik wist echt helemaal niet wat we gingen doen, want ze waren er nog al vaag over maar ik zag het van eigens wel, dacht ik. Toen we aankwamen in het dorpje wist ik eindelijk wat we daar gingen doen. Jullie weten allemaal vast wel dat het in Spanje een traditie is om te rennen door de straten met stieren achter je aan. Nou deze traditie heb ik gisteren dus in real life mee gemaakt! :) De straten waren afgezet met grote hekken, je zag sommige mensen zich opwarmen en om half 2 zouden de stieren los gelaten worden. Jaaaaa, je leest het goed, half 2 's nachts! Ik vond het zooooo gaaf dat ik dit ging mee maken en stond dus al klaar met mijn fototoestel in mijn hand. Om half 2 was het dan zover. Daar kwamen ze aan..... de stieren. 5 stieren met koeienbellen die door de straten huppelden achter 5 mensen aan die voor de lol voor de stieren wilde rennen. THAT WAS IT! Ik heb nog nooit zo verbaast staan kijken. En wat er ook nog is bij kwam is dat mijn fototoestel het net begaf op het moment dat ik een foto wilde maken van de stieren. Nou, ik weet zeker ik heb nog nooit zo hard gelachen! :)

Dus helaas heb ik geen foto's van het grote evenement, maar gelukkig heeft Maddalena wel een filmpje gemaakt dus die krijgen jullie nog wel te zien. Maar ik kan jullie dus een ding vertellen, als je deze traditie eens wilt meemaken, verwacht er niet te veel van! :)

Nou dit was het wel weer voor deze keer. Ik hoop dat jullie nu een beetje meer weten over deze Spaanse traditie. :)

Oh, nog een ding, ik heb deze week mijn eerste brief uit Holland gekregen. Met dank aan mijn lieve vriendinnetjes! Jammer genoeg is de brief van mama en papa nog steeds niet gearriveerd.

Als je nu denkt ik wil ook een keer een brief schrijven, dat kan, dat lijkt me super om te krijgen. Naar het adres moet je maar even vragen.

Weltrusten,

X