BIG CHANGE!

18 oktober 2013 - Colmenar Viejo, Spanje

Hola lieve mensen,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik weer iets gepost heb dus vandaar dat ik het weer een keertje doen. En ik zal eerlijk zijn ik heb er 2 weken niet opgezet omdat ik in een heel grote dip zat. Ik vond het niet leuk hier en stond zelfs op het punt om familie te changen! Maar dat gaat niet gebeuren, na een goed gesprek met mijn contact persoon en Cristina kwamen we er achter dat we allebei wilde praten, maar dachten dat de andere niet geïnteresseerd was. Dus we zaten allebei gewoon fout. En ook snapt Cristina nu dat ik echt een huis nodig heb, en een familie. En dat is zij, niet haar hele familie! Dus vanaf Woensdagavond zijn wij allebei met een nieuwe start begonnen. Vanaf nu praten we veel meer en vertellen elkaar meer. Ook ga ik nu voort na school naar mijn eigen huis waar we dan gezellig samen eten en kletsen over wat we allemaal hebben gedaan op die dag.

jullie hebben je leven daar en ik heb mijn leven hier nu.

DUS MENSEN IK VOEL ME WEER GOED!!! :)

Ook zat ik zelf een beetje fout. Ik weet hoe ik ben en was dus weer veel te negatief. Ik zat in die negatieve dip waar ik niet zo makkelijk uit kom. Maar gelukkig ben ik eruit gekomen. Met heel veel hulp van mama en papa, die me eraan herinnerden dat ik fout zat en dat alleen ik er zelf ook iets aan kon doen.

Omdat ik ook heel veel met mensen uit Nederland praatte was ik met mijn gedachten altijd nog in Nederland. Terwijl ik toch echt met mijn hele lichaam in Spanje ben. Dus dit gaat ook veranderen, ik wil best eens whatsappen, een mailtje sturen of skypen, maar niet te vaak meer. Want ik moet hier mijn leven op gaan bouwen.

THE BIG CHANGE, was woensdagavond/donderdag. En ik blijf nu veranderen, ik heb me ook meer opengesteld op school. En vandaag hadden mijn klasgenootjes en mijn mentor zelfs een kleine surprise party voor mij in de pauze! :) Ik kwam de klas binnen en iedereen was daar, ook Sofia, het Nederlandse meisje dat ik door mijn mentor heb leren kennen. En op het bord stond; Welkom Danique! Wij zijn met zijn allen één klas. We hopen dat je een geweldige tijd tegemoet gaat. Veel plezier in Spanje! Nou geloof mij, ik stond helemaal perplex. Ik had dit echt niet aan zien komen. Ik werd helemaal rood van verbazing en het enigste wat ik kon doen was rond kijken met een BIG SMILE on my face. Ook was er chips, taart en wat te drinken. Het was echt super aardig van ze. En daar ben ik ze ook heel dankbaar voor. Toen de pauze af was gelopen hebben we nog even met zijn alle een foto gemaakt, die je misschien al wel gezien hebt op fb. :) Natuurlijk komt die ook nog op mijn blog te staan dus die krijg je nog te zien. Een 2 lessen later had ik ook nog op het bord geschreven; Muchas gracias! :) Me gusta 2BE. <3 XDanique. En toen zeiden ze allemaal, aaaaah! :) Dus dat vonden ze volgens mij ook heel leuk om te zien.

Nou dit was wel weer even een update van mijn gebeuren hier. En jullie zullen vast wel weer genoeg hebben van mijn wijsheid. Maar geloof me, dit programma veranderd je leven. Je wordt er sterker van en je veranderd alleen maar op een positieve manier.

Ik leer veel over mezelf en dat is goed! :)

Nou voor het weekend staan er weer wat leuke dingen op het programma, als we die ook echt uit gaan voeren. ;) Maar dat denk ik wel. Ik zal jullie na het weekend wel weer een klein verhaaltje geven.

Nou lieve mensen, ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn en dat jullie genieten van mijn avontuur. En er zijn altijd goede en slechte tijden, maar ik ben blij om te weten dat er altijd mensen zijn die mijn blog lezen en met me mee leven. Dus super bedankt voor alle leuke reacties en het lezen van mijn blog. Dat doet me goed! ( En ik weet hoeveel mensen er lezen want dat kan ik precies volgen. ;))

XXXXX

1. Amy:
    18 oktober 2013
    Hee daantje,

Ben echt trost op je dat je het toch weer zo opgepakt hebt, want we weten hoe je je kan voelen!
    T gaat goed meid, en hou vol!

Xxx Amy
  2. Hariette:
    19 oktober 2013
    Hey Danique je bent een kanjer x
  3. Louisa Tops:
    Hoi Danique,
    Alles is vreemd daar, ik vind t zo knap dat iemand dat gaat doen. Alle begin is moeilijk, je gaat de taal steeds beter beheersen en je zult zien dat alles dan n stuk makkelijker gaat. Wat n levenservaring doe jij op in n jaar!! En je Spaans verleer je nooit meer na n jaar. Madrid en omgeving ken je dadelijk op je duimpje. ..Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal Danique! Fijn weekend! Liefs X Louisa
  4. Rianna Mollen:
    Hi Danique,
    Super trots op je, door de uitdaging aan te gaan. Het is niet makkelijk maar zoals jezelf zegt het stekt je. Geniet van de momenten ze zijn kostbaar en time flies.....fun or no fun... dikke knuffel..
    Trotse tante Rianna
  5. Monique Fiers:
    19 oktober 2013
    Danique het komt helemaal goed met je als je maar positief blijft denken. Het gaat je goed en I will follow you! Dikke kus, tante Monique
  6. Jeanny:
    Hoi Danique,
    Fijn om te horen dat je er weer zin hebt!
    Jeanny